Altres
Kamax
Válvulas Arco

Intersindical Valenciana participa en el IV Congrés de la Unió Internacional Sindical de Metalúrgia i Mineria (UISMM)

El Congrés, celebrat a Buenos Aires entre el 28 i el 30 de maig, ha aprovat les línies d’actuació de l’organització i ha triat la nova executiva

03 / 06 / 2024

“Drets humans i treball digne. Per la sobirania dels pobles i la pau. Contra l’Imperialisme”. Aquest ha sigut el lema que ha guiat el IV Congrés de la UISMM, que s’ha celebrat aquesta setmana a Buenos Aires (l’Argentina).

Han sigut tres dies de debats que han conclòs amb l’aprovació per unanimitat, d’un
document en què es marquem uns compromisos de treball per a enfortir està UISMM, i lògicament les línies comunes d’acció sindical per millorar la defensa dels interessos de la classe obrera minera i metal·lúrgica.

El nou Consell (Executiva) de la UISMM, que també va ser recolzat de manera unànime per les organitzacions presents, comptarà amb una persona responsable per a cada sector (miner i metal·lúrgic) i una persona responsable per a cada continent. La responsabilitat per a Europa recau sobre Asier Calderón del sindicat LAB (Euskalherria). Paco González, de la Intersindical Valenciana, també formarà part del Consell.

La Secretaria General recau per primera vegada en una dona. Serà la nostra companya brasilera Eremir Melo de la FITMETAL (CTB) i la Presidència recaurà en Germán Choves del sindicat argentí ASIJEMIN.