Intersindical Valenciana participa a l’Argentina en una trobada per analitzar la situació de la indústria de l’automoció, durant el congrés de la UISMM.

Paco González es reuneix amb els responsables d’SMATA, el major sindicat del sector

03 / 06 / 2024

Paco González, portaveu del metall i membre del Secretariat Nacional d’Intersindical Valenciana, ha aprofitat l’estada a l’Argentina durant el congrés de la UISMM per reunir-se amb el secretari general d’SMATA, Ricardo Pignanelli, i gran part de la comissió executiva del sindicat. En aquesta trobada, en el qual també van participar responsables d’altres tres sindicats de l’Estat espanyol (CIG, CUT i LAB ), van debatre sobre la situació actual de la indústria en els dos estats.

Una vegada més, es constata que, per molts quilòmetres que ens separen, els problemes i amenaces per a la classe obrera són pràcticament idèntics. El company Pignanelli estima que la caiguda de la producció per a enguany serà de quasi un 50%, en passar de 600.000 cotxes fabricats en el 2023 a uns 330.000. Les reduccions de plantilla, segons va comentar Pignanelli, s’estan duent a terme amb jubilacions anticipades i baixes voluntàries. Assegura també que, de les sis plantes que fabriquen a l’Argentina,Toyota i Ford són les que millor situació viuen actualment. Ford, en concret, ara mateix fabrica la pick-up Ranger i, en breu produirà un altre model de gran grandària. GM, en la seua planta de Santa Fe, fabrica la Chevrolet Tracker. Mercedes-Benz, a Buenos Aires, l’Sprinter. Renault-Nissan, en la planta de Còrdova, la Kangoo, Sandero, Logan, Alaskan i Frontier. Stellantis fabrica el Fiat Cronos a Còrdova i, a Buenos Aires, el Peugeot 208, la Patner i la Berlingo.

La trobada sindical va concloure amb un enfrontiment de les relacions que va remarcar la importància de la unitat i la solidaritat obrera. Intersindical Valenciana va traslladar-los tot i el suport i la solidaritat en la lluita que, el conjunt del sindicalisme argentí, està duent a terme contra les terribles mesures de retallades del govern feixista de Milei. Retallades que han multiplicat la pobresa i la desesperació entre el poble argentí.

Hui i sempre, visca la solidaritat entre els pobles!

Visca la lluita de la classe treballadora!